Projektowanie grafiki – podpowiedzi

przez | 16 listopada, 2022

Projektowanie grafiki to sztuka i proces łączenia tekstu i grafiki w celu skutecznego komunikowania się w logo, broszurach, biuletynach, plakatach i nie tylko.

Grafika to sposób na uatrakcyjnienie treści (prezentacji, ulotek, broszur itp.) poprzez wykorzystanie różnych elementów i zasad.

Grafikowi generalnie łatwiej jest unikać projektów, które są niechlujne i zagracone. Decydując się na kolory, lepiej skorzystać z tych, które zostały już ustalone w projekcie.

Powinieneś być konsekwentny we wszystkich swoich mediach reklamowych, ponieważ ludzie chcą wiedzieć, że jesteś rzetelny i niezawodny. Wykorzystanie wszystkich kolorów tęczy w jednym projekcie może wydawać się ciekawym pomysłem, jednak wprowadzi to tylko w błąd klienta. W przypadku konkretnego projektu przydatne może być ograniczenie palety kolorów do maksymalnie 2-3 kolorów, aby projekt był bardziej spójny i rozpoznawalny.

Chociaż dostępnych jest wiele bezpłatnych czcionek, ważne jest, aby upewnić się, że są one zgodne z innym oprogramowaniem. W przeciwnym razie mogą być niewygodne w użyciu.

Jedną z ogólnych zasad projektowania jest używanie tej samej czcionki w całej treści. Jeśli chcesz bardziej wyróżnić niektóre nagłówki i tytuły, rozważ użycie kontrastowej czcionki.

Zbyt wiele czcionek sprawia, że projekt wygląda niechlujnie i zdezorientowany. Wykorzystanie obrazu w broszurach, profilach firm, menu itp. to zawsze dobry sposób na zaangażowanie klientów.

Podczas planowania projektu graficznego preferowana jest tradycyjna forma ruchu „Z”, w której oko zaczyna od lewego górnego rogu, aby przejść do prawego górnego rogu, a następnie wykonuje ruch ukośny w lewym dolnym rogu. Ostatnie miejsce będzie na dole po twojej prawej stronie.

Obrazy i grafiki są często używane w reklamach, ale nie zapomnij o pozostawieniu w układzie białej przestrzeni — a jeszcze lepiej — pustej przestrzeni. To zapewni Twoim oczom odpoczynek, którego potrzebują, i pomoże ci lepiej zrozumieć informacje, które czytasz.